Aankomst en eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jorik Roelofsen - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jorik Roelofsen - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dagen

Door: Jorik Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Jorik

25 November 2014 | Thailand, Bangkok

Beste familie/vrienden/bekenden,

Bij deze mijn eerste update vanuit Bangkok.

Vrijdag ben ik aangekomen in bangkok. Eenmaal aangekomen in Bangkok was het toch even anders dan verwacht, ik kon moeilijk de weg vinden en voelde me nogal vervreemd in de stad. Gelukkig kwam hier snel verandering in, na uiteindelijk het hostel te hebben gevonden ben ik s'avonds met een aantal hoselgenoten gaan uiteten en op stap geweest. Dit was erg gezellig en ook wel prettig aangezien ik geen idee had waar heen te gaan en hoe er te komen kon ik lekker achter de groep aanlopen.

Zaterdag heb ik eigenlijk behoorlijk veel geslapen, donderdag op vrijdag heb ik in het vliegtuig niet kunnen slapen en het was behoorlijk laat geworden. 's middags voelde ik me vertrouwd genoeg om zelf een op pad te gaan. ik besloot wat phra kaew en wat po te bezoeken. Toen ik hierheen was gelopen, bleek waar ik al bang voor was, dat entree alleen mogelijk is met een lange broek. Van buiten was al veel te zien maar ik moest toch echt nog een keer terugkomen. Zaterdagavond wederom een drankje gedaan op khao san road, om een beetje aan de nieuwe tijdzone te werken heb ik het in tegenstelling tot de vrijdag rustig aan gedaan.

Zondag met zo'n 37 graden toch maar de lange broek aangetrokken om Wat phra kaew te bezoeken. nadat ik kaartje had gekocht om binnen te komen wilde ik nog een audio guide kopen zodat ik wat beter kan horen hoe deze prachtige gebouwen zijn onstaan en de functies hiervan. Dit bleek alleen te huur te zijn wanneer je als garantie je paspoort of creditcard achter liet deze had ik niet bij me dus ik ben naar binnen gegaan zonder audio guide. Achteraf een goede keuze direct naar binnenkomst werd een free tour aangeboden, ik had mijn twijfels, veel dingen zijn hier goedkoop maar niet veel gratis. Maar uiteindelijk een erg leuke rondleiding gehad van een grappige en goed engels sprekende thai. Vervolgens wat po bezocht en 'savonds wat gedronken tegenover wat Arun. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen duideiljk is wat deze gebouwen zijn. een Wat is in principe een tempel daarnaast is bij Wat phra kaew het koninklijk paleis gevestigd. Helaas kan ik geen foto's toevoegen hierover in laatste alinea meer.

Maandag ben ik naar Chinatown geweest. Hoe wel het leuk was een keer gezien te hebben vond ik het niet fantastisch maar de heen en terugweg leverde weer mooie ervaringen op onderweg kom je veel leuke dingen tegen in bangkok.

Vandaag ben ik naar ayutthaya geweest. Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand waar veel bezienswaardigheden zijn. Het was een mooie trip we zijn vetrokken per minibus (met airco) en eenmaal aangekomen in Ayutthaya reden we tussen de verschillende locaties ook per minibus.

In het algemeen gaat het erg goed met me. Vrijdag bij aankomst had ik echt even het gevoel dat ik me afvroeg wat ik hier deed. Ik denk dat dit de combinatie is geweest van een nacht overslaan en een toch redelijk andere wereld. Hoewel ik nog steeds niet helemaal fit ben, ben ik al wel vanaf vrijdag volop aan het genieten. En voel ik me elke dag beter ik moet een beetje wennen aan het eten (smaakt oke maar is extreem pittig) en het klimaat (35-40) graden.

Het Hostel waar ik zit is erg fijn, leuke hostelgenoten, en kamer met airco daarnaast zijn ze behulpzaam. Zojuist wilde ik een andere trip die ik geboekt heb verzetten en dan willen ze voor je bellen om dit even in het Thais te regelen. De afgelopen dagen veel gezien dus ik ga vanavond weer even genieten van een drankje en morgen niet te veel op het programma, donderdag ga ik een dagtrip maken naar kanchanaburi en ik denk dat ik vrijdag of zaterdag Bangkok ga verlaten en naar het noorden van Bangkok ga.

Ik kan me voorstellen dat jullie graag foto's willen zien omdat de steden en gebouwen etc. natuurlijk relatief onbekend zijn. Het probleem is dat ik deze verslagen type op een computer die geen foto's kan uploaden. en werkt deze site niet prettig op mijn telefoon.

ik wil dus voorlopig foto's plaatsen op mijn facebook, (ik probeer dit vandaag te doen) voor de geinteresseerden zijn deze terug te vinden via:
https://www.facebook.com/jorik.roelofsen.1

Groeten uit Bangkok!!

Jorik Roelofsen

  • 25 November 2014 - 12:57

    Louise Nas:

    Lieve Jorik,
    Mooi geschreven, geniet van je vakantie.
    Veel plezier en pas goed op jezelf.
    Liefs xxx Mama, Chris en Tjibbe

  • 25 November 2014 - 20:03

    Freddy Veldhuis:

    Hey Jorik,

    Veel plezier daar en geniet er van!
    Wat een hitte daar, dat is wel wat anders dan hier in Tilly.

    Groeten, Freddy

  • 25 November 2014 - 20:51

    Layton Alias Mack:

    Toppie verslag Jorik, ben benieuwd naar je volgende avontuur/belevenis, tot schrijfs.

  • 27 November 2014 - 19:28

    Carla:

    Hi Jorik,
    Leuk om je avonturen te lezen!!!
    Veel plezier gewenst!
    Groeten van je oud collega.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jorik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 2385

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 20 Januari 2015

Zuidoost- Azie

Landen bezocht: